happyneedsleep

Sumber Berita luar, Gambar lawak, Gambar menarik, Gambar pelik, Games, Ganas, Gempa bumi, Info menarik, Jerung, Megalodon, Meme, Pelik , Video ganas, Video lawak

HashFlare

1 Januari 2011

Aokigahara - Hutan Kematian Bahagian 1

Aokigahara - Hutan Kematian

Aokigahara adalah nama kepada hutan yang terletak di kaki gunung Fuji di Jepun. Ia juga dikenali sebagai “lautan pokok”, ini kerana ia merupakan hamparan luas pokok-pokok yang memgelilingi aliran larva yang sudah mati dikawasan itu sejak 864 tahun yang lalu.



Apa yang menarik tentang Aokigahara ini?

Terdapat kisah-kisah paranormal berkenaan hutan ini, ia juga termasuk di dalam tempat yang menakutkan di dunia ini.
·         3000 hektar adalah kawasan yang biasanya boleh mendaki dari satu hujung ke hujung dengan berjalan tiga atau empat jam. Tapi di hutan ini, mustahil untuk dilakukan! Legenda mengatakan bahawa mereka yang terlibat dalam lautan pokok ini tak pernah kembali. Bahkan saat ini, banyak pendaki tersesat . Rangka mereka, atau setengah tubuh mereka dimakan oleh "sesuatu", secara teratur ditemui di hutan dalam dan gelap. Juga, mereka yang pergi untuk mencari tubuh yang hilang atau untuk membersihkan misteri tempat ini akan kehilangan giliran mereka. Sebuah legenda lama mengatakan bahawa sejumlah besar kelawar tinggal di sini. Mereka menyerang manusia dan berusaha untuk menutupi wajah mereka.



·         Di hutan ini, anda kehilangan  arah kompas yang menunjukkan utara atau selatan dengan perbezaan 90 darjah utara. Ada yang  mengatakan bahawa jika anda ikuti arahan pada kompas anda, anda berbalik dan kembali ke titik permulaan. Ketidakupayaan alat ukur digital juga telah menjadi masalah.

·         Aokigahara begitu padat sehinggakan  sinar matahari menembus  hutan ini dengan susah payah. Banyak orang berpendapat bahawa anda tidak dapat langsung melihat matahari, kerana jika anda mengangkat kepala anda, anda hanya melihat lubang kecil dari langit. Oleh kerana daun-daun yang menutup rapat, GPS tidak berfungsi, beberapa pihak telah pun membuktikan pekara ini.

Hutan Menakutkan & Hutan Bunuh Diri

Jika anda memasuki hutan ini objek pertama yang menarik mungkin kelihatan ialah:
·         Tengkorak manusia
·         Mayat manusia tergantung atau mayat reput
·         Tulang – tulang manusia
Terdapat beberapa sebab perkara diatas ini berlaku yang pertama ialah berkemungkinan yang manusia yang telah memasuki hutan ini dan tidak dapat keluar lalu menemui ajal mereka disini.
Dan ini adalah sebab yang telah dipersetujui oleh orang ramai iaitu bunuh diri!!



Bersambung...

5 ulasan:

  1. waa. best! 1st time la tia dgr pasal hutan ni!
    bersambung?? erk bila nak continue tu! cepat2 tau! :D kalau dah gtau ea.. sbb tia x alert sangat kat dashboard ni! :D

    BalasPadam
  2. grrr...agk mengerikn...x sngka ader lg hutan tebal kt negara maju cam jepun ney...

    BalasPadam
  3. tia.
    ok lord gtau klo dah siap sambungannya.
    thank for komen tia yg cute he2
    ==================================================
    mentrox.
    kt mana2 pon ada, belakang umah sewa tu pon ada.
    hehe
    ==================================================

    BalasPadam
  4. ok. gtau ye! jgn x..
    cute O.o? ganas la \m/
    HAHA

    BalasPadam
  5. hutan ni memang puaka la.bnyak antu.hohoho

    BalasPadam