Aokigahara - Hutan Kematian Bahagian 2



Hutan Bunuh Diri




Inilah nama yang paling sering digunakan untuk menunjuk Aokigahara menjadi daerah pertama di Jepun dalam bab bunuh diri dan bahkan menempatkan kawasan ini di tempat kedua di dunia (setelah Golden Gate Bridge ) tempat untuk bunuh diri paling tinggi. Memang itu  hal yang mengerikan lebih dari seratus mayat dijumpai (Namun, angka yang dilaporkan setiap tahun selalunya tidak tepat, kerana tidak mungkin untuk mencari semua mayat di hutan ini dan, seperti yang dinyatakan di atas, tidak semua mangsa ingin mati ...). Untuk mencari jumlah terbesar, "memburu bunuh diri" ( sic ) yang diadakan setiap tahun, yang merupakan gabungan dari polis, petugas pemadam kebakaran dan sukarelawan yang berkeliaran di hutan untuk mencari tubuh, setelah itu pada bulan Oktober , surat khabar Jepun menerbitkan artikel memberikan laporan dan butiran.

Jadi untuk mengelakkan kejadian bunuh diri disini meningkat, papan tanda yang menyatakan bahawa hidup adalah berharga dan bunuh diri yang tidak ada penyelesaian yang telah dipasang di pintu masuk dan di seluruh interior hutan, papan tanda lebih meminta untuk tidak melebihi kawasan-kawasan tertentu di bawah hukuman mati, membuat tempat itu lebih jahat. Di antara papan tanda ini, termasuk satu mesej yang sudah dibaca sedikit yang ditandatangani oleh"Jabatan pencegahan bunuh diri," seperti:

·         -"Hidup anda adalah berharga ... Ingat orang yang mengasihi kamu."
·         -"Fikirkan lagi setelah Tolong mendapatkan bantuan .."
·        "Hubungi kecemasan sebelum memutuskan untuk mati Sila mempertimbangkan kembali  tindakan anda .."

Kisah paranormal dan misteri disebalik “Lautan Pokok”



Orang Jepun kebanyakaknya adalah animisme dan percaya kepada fikiran yang tak terbatas. Dalam pemikiran popular mereka, jika seseorang meninggal dalam perasaan kebencian yang mendalam, marah, sedih, atau keinginan untuk membalas dendam, jiwanya tidak boleh meninggalkan dunia ini dan terus mengembara . Jiwa-jiwa ini disebut  yurei  dan telah ditunjukkan dalam berbagai rupa oleh filem-filem seram Jepun, sehingga yang paling menakutkan dari yg sebenarnya. Menakutkan, kerana tidak seperti filem seram Barat, di mana hantu menginginkan sesuatu yang khusus dalam rangka untuk berehat dalam damai, yurei sering digambarkan sebagai menginginkan sesuatu yang tidak kira samaada istemewa atau tidak. Dengan jumlah bunuh diri yang dilakukan Aokigahara, mereka mengatakan bahawa itu adalah sarang  yurei dihutan.

Banyak cerita yang menyebutkan saksi  ternampak hantu yang mengerikan , mungkin roh orang yang membunuh diri atau hilang. Corak  kehidupan terlalu banyak dengan kematian secara kekerasan, dendam hantu ini yang akan menghantui hutan untuk selamanya. Menurut spiritualis, pokok-pokok yang terdapat disitu sendiri mempunyai tenaga jahat terkumpul selama berabad-abad.



Ada satu kisah menarik yang berkaitan dengan Polis Perhutanan yang bekerja di sana. Mereka kadang-kadang terjatuh pada mayat yang tengah membusuk atau sebahagian dimakan oleh haiwan ataupun mayat yang digantung. Meraka kemudiannya membawa mayat tersebut sebuah bilik khas disediakan untuk tujuan menjaga mayat ini.  Bilik ini hanya dengan dua tempat tidur - satu untuk mayat dan satu untuk ... penjaga . Hal ini mungkin nampak mengejutkan, tetapi dikatakan bahawa jika mayat dibiarkan sendiri di bilik, yurei akan kembali hidup akan melakukan perjalanan sepanjang malam di asrama ke pusat penyimpanan mayat melalui tubuh tak bernyawa sambil menjerit. Ini menunjukkan bagaimana mereka percaya dan bagaimana mereka takut kepada roh-roh tersebut. Mereka lebih suka tidur di dekat tubuh mayat tersebut, walaupun tidak menyenangkan.


Ini adalah video yang menunjukkan keadaan didalam hutan itu








Terima kasih kerana membaca, maaf kerana tatabahasa yang kurang menarik dan tidak betul. 
Harap maaf.

Catat Ulasan

2 Ulasan

  1. interesting! :)
    tia suka la.. seram.. boleh camping ke dlm tu :D ehe!

    wow! mmg tempat utk org bunuh diri ea? O.o fuhh!

    BalasPadam
  2. nk camping kt situ?? wah berani btol!!

    org mmg suka bunuh dri kt situ, sbb nk rest in peace kot :)

    BalasPadam

Close Menu