Bandar-Bandar di Jepun Berubah Menjadi Bandar Hantu



Lampu terang diTokyo adalah salah satu tarikan terbesar di dunia, tetapi malam ini diluar, jalan-jalan sepi dan ada suasana ketakutan disekeliling.
Namun anda boleh menemui beberapa orang yang degil, orang Inggeris berani dan orang lain yang tidak akan meninggalkan bir mereka di meja di daerah Roppongi walaupun setiap awan radioaktif mengancam mereka, tapi kebanyakan, di sekitar itu telah menjadi sepi.

Jalan-jalan kosong diRoppongi dan tanda-tanda lampu malap atas bar. Apa yang telah terjadi beberapa batu jauhnya dan 12 jam sebelumnya di daerah Ginza biasanya ramai orang, dengan butik-butik yang menarik dan Restoran kecil yang tak terkira banyaknya untuk untuk menhayati makanan yang enak.
Tidak ada yang ingin menjelajah, mengikut siang atau malam - setiap orang, tampaknya, berkongsi pendapat yang sama bahawa sesuatu yang sangat buruk yang berlaku di loji kuasa tenaga nuklear Fukushima 148 batu jauhnya dan tidak ada yang ingin menghirup udara jika dapat dielakkan.

Bandar hantu: persimpangan mercu tanda A di daerah Ginza, Tokyo adalah menakutkan, gelap dan kosong, orang-orang tinggal di dalam rumah selepas memberi amaran tentang awan radioaktif dari loji nuklear dilanda 150 batu
Kerajaan Inggeris telah bergabung dengan bangsa lain dalam mendesak warganya untuk meninggalkan negara dengan apa yang mereka boleh - termasuk bersatu untuk bergabung dengan penerbangan charter ketika tatacara akhir ini telah dibuat.
Beberapa warga Inggeris tinggal di daerah Sendai yang terkena tsunami, di mana mereka telah bekerja sebagai guru Bahasa Inggeris atau juru bahasa.
Tapi itu akan menjadi perjalanan panjang kerana kenderaan harus melalui sekitar loji kuasa tenaga nuklear berbahaya yang berdiri di antara Sendai dan ibu naegara.
Warga Inggeris lain telah mengambil langkah-langkah mereka sendiri untuk keluar dari Tokyo sebagai ancaman bencana nuklear, di antara mereka 23 tahun Kezia Poole, seorang guru Bahasa Inggeris dari London yang telah tinggal di Jepun selama 13 bulan.


Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu