Jutawan AS Mengatakan $ 7,000,000 Belum Cukup Untuk Menjadi Kaya




NEW YORK (Reuters) - Satu juta dolar tidak seperti dulu.
Lebih dari empat dari sepuluh jutawan Amerika mengatakan mereka tidak merasa kaya. Memang banyak yang perlu mempunyai sekurang-kurangnya $ 7.5 juta dalam rangka untuk merasa mereka benar-benar kaya, menurut tinjauan Pelaburan Fidelity.

Beberapa peratus 42 daripada lebih daripada 1,000 jutawan disurvei oleh Fidelity mengatakan bahawa mereka tidak merasa kaya. Responden mempunyai sekurang-kurangnya $ 1 juta di aset pelaburan, tidak termasuk real estate atau akaun bersara.
"Setiap orang dalam tinjauan adalah kaya," kata Sanjiv Mirchandani, presiden National Financial, satu unit Fidelity. "Tapi mereka tetap bimbang tentang hayat aset mereka."

Rata-rata usia responden adalah 56 tahun dengan rata-rata sebesar $ 3.5 juta daripada aset pelaburan. Batasan untuk "kaya" bangkit dengan usia.
"Mereka membandingkan diri ke peer group mereka ... dan mereka juga berfikir tentang jangka panjang mereka akan mempunyai di masa pencen dan ingin lebih banyak aset" untuk membiayai gaya hidup mereka, kata Michael Durbin, Presiden Fidelity Institutional Wealth Services.
Namun, jutawan sedikit lebih optimis sekarang daripada mereka pada tahun 2009, ketika 46 peratus tidak merasa kaya.
Responden juga lebih optimis tentang ekonomi AS. Sementara mereka berfikir ekonomi AS saat ini masih sangat lemah, mereka fikir itu akan meningkatkan pada akhir tahun ini.
Fidelity mencatat 5 peratus terkaya orang Amerika menyimpan lebih dari 55 peratus daripada kekayaan bangsa.

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu