Satu Desa DiIndia Sembah Anjing



Di desa Halli AV, terletak di daerah Ramnagaram India, penduduk desa Karnataka India Selatan telah menyembah "Sri Naayidole Veerappa," juga dikenali sebagai Bait dewa anjing "anjing dewa." Terletak tepat di sebelah kuil "'Sri Veeramasti Kempamma," dewa kepada desa setempat, dan warga desa percaya bahawa anjing berfungsi sebagai leftenan dewa.

Menurut Rajesh, seorang pemuja Sri Naayidole Veerappa,''Orang-orang datang ke sini dan membuat permintaan. Mereka kembali ke sini dan memberi penghormatan selepas keinginan mereka terpenuhi. "

Anjing dewa itu, selain dilayani sebagai ahli peramal tempatan, nampaknya ia memberi amaran kepada penduduk desa tentang kejadian buruk yang akan datang, kerana terbukti menjadi sedikit inspirasi untuk penamaan bayi yang baru lahir. Dalam usaha untuk membuktikan pengabdian mereka kepada anjing dewa, banyak keluarga yang telah diambil untuk menamakan anak-anak mereka selepas anjing dewa. Jika lelaki, anak yang bernama Veerappa atau Veeranna; anak perempuan yang bernama Veeramma.

Bagaimanapun, penghapusan diskriminasi kasta bahawa anjing dewa telah dibawa ke kampung. Anjing dewa adalah anggota dari kasta Dalit, bahasa Sanskrit yang bermaksud "pecah berkeping-keping." Pada intinya, mereka orang buangan. Memandangkan status Dalit dewa, makna anjing dewa di desa ini sangat penting dalam konteks sistem kasta India.

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu