10 Perempuan Yang Paling Jahat Di Dunia

Kita semua mempunyai kecenderungan untuk memberi tumpuan kepada orang-orang jahat di dunia dan melupakan beberapa wanita yang benar-benar jahat yang telah meninggalkan kesan sejarah. Senarai ini adalah bertujuan untuk membetulkan perkara ini. Di sini kita tidak mempunyai hanya pembunuh bersiri yang jahat, tetapi lain-lain yang benar-benar wanita hina yang telah menyebabkan tragedi dalam kehidupan ramai orang. Jadi, tanpa berlengah-lengah lagi, di sini adalah atas 10 wanita yang paling jahat dalam sejarah.

10. Queen Mary I
Lahir: 1516; Mati: 1558


Mary adalah anak tunggal dari Henry VIII and Catherine of Aragon hidup peringkat awal yang lalu. Dinobatkan selepas kematian Edward VI dan penyingkiran Nine Days Queen-Lady Jane Grey, Mary terutamanya diingati untuk sementara dan ganas kembali England kepada Katolik. Banyak Protestan terkemuka telah dilaksanakan bagi kepercayaan mereka membawa kepada moniker yang "Bloody Mary". Takut hukuman gantung sampai mati lagi 800 Protestan meninggalkan negara ini, tidak dapat kembali sehingga kematiannya. Harus diperhatikan bahawa Elizabeth I berkongsi kedudukan 10 dalam senarai ini untuk tingkah laku yang sama buruk





9. Myra Hindley
Lahir: 1942; Mati: 2002


Myra Hindley and Ian Brady bertanggungjawab untuk "pembunuhan Moors" yang berlaku di kawasan Manchester, Britain pada pertengahan 1960-an. Bersama-sama kedua-dua raksasa yang bertanggungjawab untuk penculikan, penderaan seksual, penderaan dan pembunuhan terhadap tiga kanak-kanak di bawah usia dua belas tahun dan dua remaja, berumur 16 dan 17. Utama yang ditemui dalam milikan Myra membawa kepada keterangan yang menuduh yang disimpan di depot kiri bagasi di Manchester Central Station. Bukti termasuk rakaman pita salah satu daripada mangsa-mangsa pembunuhan yang menjerit sebagai Hindley dan Brady dirogol dan diseksa dia. Pada hari-hari terakhir sebelum dipenjarakan, beliau telah membangunkan kesombongan dan sikap yang sombong takbur yang menjadi trademark itu. Polis setiausaha Sandra Wilkinson tidak pernah lupa melihat Hindley dan ibu Nellie, bersandar terhadap mahkamah yang memakan gula-gula. Walaupun ibu adalah jelas dan difahami marah, Hindley seolah-olah acuh tak acuh dan peduli keadaan beliau..



8. Isabella dari Castile
Lahir: 1451; Mati: 1504


Isabella I dari Sepanyol, terkenal sebagai penaung Christopher Columbus, dengan suaminya Ferdinand II of Aragon, bertanggungjawab untuk membuat mungkin penyatuan Sepanyol di bawah cucu mereka Carlos I. Sebagai sebahagian daripada usaha untuk penyatuan, Isabella dilantik Tomás de Torquemada sebagai Ketua Penyiasat Pasitan pertama soal siasat. March 31, 1492 markah pelaksanaan Dekri Alhambra; fatwa pengusiran memaksa pemindahan atau penukaran orang-orang Yahudi dan umat Islam. Kira-kira 200,000 orang meninggalkan Sepanyol; orang-orang yang tinggal yang memilih penukaran kemudiannya telah dianiaya oleh soal siasat conversos Judaizing penyiasat. Pada tahun 1974, Pope Paul VI dibuka sebab untuk beatification. Ini meletakkan beliau pada laluan ke arah kesucian mungkin.




7.Beverly Allitt
Lahir: 1968


"Malaikat Maut, Beverley Gail Allit, adalah salah satu pembunuh siri Britain yang paling terkenal. Bekerja sebagai jururawat pediatrik, beliau bertanggungjawab untuk membunuh 4 kanak-kanak dan kecederaan serius daripada 5 orang lain dalam jagaan mereka,. Apabila tersedia, suntikan insulin atau kalium digunakan untuk mendakan serangan jantung yang menyesakkan nafas sudah cukup untuk membunah mereka. Walaupun disabitkan dengan kematian atau kecederaan dalam sembilan kes, Allit menyerang kanak-kanak tiga belas lebih tempoh 58 hari sebelum Kepergok. Allit tidak pernah bercakap motif bagi jenayah itu, tetapi Sindrom Munchausen oleh Proksi menjelaskan tindakan beliau. Gangguan personaliti diperdebatkan melibatkan pola penyalahgunaan atau kemudaratan kepada seseorang dalam jagaan anda dalam usaha untuk mendapatkan perhatian (Alitt dikenali sebagai kanak-kanak memakai pembalut dan membuang lebih luka, tetapi tidak akan membenarkan mereka untuk diperiksa).



6.Gunness Belle
Born: 1859; Mati: 1931

Gunness Belle adalah salah satu daripada pembunuh bersiri wanita yang produktif. Tetap 6 kaki (1,83 m) tinggi dan berat di lebih daripada 200 lbs (91 kg), dia adalah seorang wanita yang mengenakan dan berkuasa keturunan Norway. Ia berkemungkinan bahawa dia membunuh kedua-dua suami dan semua anak-anaknya pada masa yang berlainan, tetapi ia pasti bahawa dia membunuh kebanyakan suitors, teman lelaki, dan dua orang anak perempuan, Myrtle dan Lucy. Motif tamak-tulen dan mudah; polisi insurans hayat dan aset yang dicuri atau menipu dari suitors beliau menjadi sumber pendapatan. Kebanyakan laporan meletakkan angka kematian di lebih daripada dua puluh mangsa sejak beberapa dekad, dengan beberapa yang menuntut melebihi 100. Yang tidak konsisten semasa pemeriksaan post mortem itu; mayat itu dilaporkan kepada dua inci lebih pendek daripada kaki enam Belle, membuka jalan untuk Belle Gunnes untuk memasuki cerita rakyat Amerika jenayah, Bluebeard wanita.



5.Mary Ann Cotton
Lahir: 1832; Mati: 1873

Wanita Inggeris Mary Ann Cotton merupakan satu lagi pembunuh bersiri untuk keuntungan, lebih awal Belle Gunnes oleh tiga puluh tahun. Berkahwin pada usia dua puluh William Mowbray, pasangan pengantin menetap di Plymouth, Devon, untuk memulakan keluarga mereka. Pasangan itu mempunyai lima anak, empat daripada mereka yang meninggal dunia akibat 'demam gastrik dan sakit perut'. Bergerak kembali ke utara-timur, tragedi seolah-olah mengikuti mereka tiga lagi kanak-kanak yang dilahirkan, tiga lagi kanak-kanak meninggal dunia. William tidak lama kemudian diikuti anak-anaknya, mati 'gangguan usus' pada bulan Januari tahun 1865. British Prudential segera membayar dividen £ 35, dan pola yang telah ditubuhkan. Suaminya yang kedua, George Ward, meninggal dunia akibat masalah usus juga sebagai salah satu daripada dua kanak-kanak yang selebihnya itu. Kuasa media, sentiasa daya boleh dikira, yang terperangkap dengan Mary Ann. Akhbar-akhbar tempatan mendapati bahawa sebagai Mary Ann bergerak di sekitar utara England, beliau kehilangan tiga suami, kekasih, kawan, ibunya dan anak-anak sedozen, semua mati demam perut. Dia digantung di Durham County Gaol, March 24, 1873, pembunuhan oleh keracunan arsenik. Beliau meninggal dunia secara perlahan-lahan, algojo yang menggunakan drop terlalu pendek bagi pelaksanaan 'bersih'



4.Ilse Koch
Lahir: 1906; Mati: 1967

'Die Hexe von Buchenwald' Witch of Buchenwald, atau 'Buchenwälder Schlampe' Bitch-Buchenwald isteri Karl Koch, komander kepekatan kem Buchenwald 1937-1941, dan Majdanek 1941-1943. Mabuk kuasa mutlak yang diberikan oleh suaminya, dia reveled dalam penyeksaan dan kelucahan. Terkenal untuk cenderamata itu; tatu yang diambil dari tahanan dibunuh, reputasi beliau kepada perbuatan yang songsang dan diperolehi. Selepas membina arena sukan dalaman pada tahun 1940, dengan 250,000 tanda-tanda yang dicuri dari tahanan, Ilsa telah dinaikkan pangkat untuk Oberaufseherin atau "ketua pengawas" beberapa pengawal wanita di Buchenwald. Dia membunuh diri dengan gantung diri di penjara Aichach wanita pada 1 September 1967.






3.Irma Grese
Lahir: 1923; Mati: 1945

Satu lagi produk terakhir Nazi, Irma Grese atau "Bitch Belsen" adalah seorang pengawal di kem-kem tahanan Ravensbrück, Auschwitz dan Bergen-Belsen. Dipindahkan ke Auschwitz pada tahun 1943, (dia mesti telah menunjukkan semangat dan dedikasi tertentu untuk kerja), beliau telah dinaikkan pangkat kepada Penyelia Kanan, perempuan ranking ke-2 tertinggi di kem, menjelang akhir tahun ini. Dalam menjaga lebih 30,000 tahanan wanita Yahudi, beliau reveled dalam kerjanya. Her kerja termasuk; savaging banduan oleh anjing dia terlatih dan separuh kebuluran, seks melampau, tembakan sewenang-wenangnya, sadis dipukul dengan cambuk dianyam, dan memilih banduan untuk kebuk gas. Dia menikmati kedua-dua penyeksaan fizikal dan emosi dan lazimnya memakai but berat dan membawa pistol untuk memudahkan kedua-duanya.




2.Katherine Knight
Lahir: 1956 - di penjara

Wanita pertama Australia dihukum penjara seumur hidup tanpa parol, Katherine Knight mempunyai sejarah keganasan dalam hubungan. Hubungan yang hangat dengan John Charles Thomas Harga menjadi pengetahuan umum dengan Perintah Keganasan diberkas bahawa Harga telah difailkan terhadap Knight dan berakhir dengan Knight menikam Harga mati dengan pisau menjual daging. Dia telah ditikam sekurang-kurangnya 37 kali, kedua-dua depan dan belakang, dengan banyak luka yang menembusi organ-organ penting. Beliau kemudian berkulit dan digantung "guaman" dari bingkai pintu di ruang tamu, memotong kepalanya dan memasukkannya ke dalam periuk sup, bakar punggung beliau, dan kuah dan sayur-sayuran yang disediakan untuk mengiringi 'panggang'. Makan dan nota pendendam yang dinyatakan untuk kanak-kanak, bernasib baik kerana ditemui oleh polis sebelum mereka tiba di rumah.



1.Elizabeth Bathory
Lahir: 1560; Mati: 1614

Countess Bathory amnya dianggap pembunuh bersiri yang paling terkenal dalam sejarah Hungary dan Slovakia. Khabar angin telah diedarkan untuk tahun-tahun kira-kira hilang anak-anak gadis petani, menawarkan kerja yang baik dibayar di istana, mereka tidak pernah dilihat lagi. Salah satu khabar angin ini sampai ke telinga Raja Mathias II, yang menghantar pihak lelaki Csejthe Castle besar. Lelaki yang ditemui seorang perempuan mati dan salah satu mati. Satu lagi ditemui cedera dan lain-lain dikunci. Diterangkan kekejaman, yang dikutip dari keterangan saksi-saksi, termasuk dipukul teruk ke atas tempoh masa yang lama, penggunaan jarum, membakar atau pencacatan tangan, kadang-kadang juga muka dan kemaluan, menggigit daging daripada muka, lengan dan lain-lain bahagian badan, dan kelaparan mangsa. Jumlah mangsa dianggap nombor dalam beratus-ratus yang berlaku sepanjang tempoh 25 tahun. Oleh kerana status sosialnya dia tidak pernah dibawa ke mahkamah tetapi masih di bawah tahanan rumah di dalam bilik satu sehingga kematiannya. Idea bahawa Countess bermandikan darah mangsa-mangsa itu adalah cerita rakyat, dan salah satu daripada beberapa perkara dia tidak.
Dalam usaha untuk membersihkan satu titik, mobil murah Borden tidak dalam senarai ini kerana dia didapati tidak bersalah membunuh ibu bapanya.

[Sumber]

Catat Ulasan

1 Ulasan

  1. salam ziarah...
    jom ke melaka musim cuti sekolah...
    sila layari...
    http://bit.ly/rio3M7
    atau
    http://alaihomestay.blogspot.com/

    BalasPadam

Close Menu