Memperkenalkan Kamera Terkecil di Dunia, HD Courtesy Jepun



Ketua segala alat elektronik iaitu Jepun, Thanko berpusat di Tokyo, baru saja mengeluarkan kamera digital terkecil di dunia yang berdefinisi tinggi. Direka untuk orang dengan jari yang benar-benar kecil, kamera ini mungkin sangat kecil, tapi tentu bukanlah untuk gurauan.


Dijuluki DX MAME-CAM,14g kecil (£ 0,03) kamera digital boleh mengambil gambar JPEG terbaik dengan resolusi dari 3,264 x 2,448. Hal ini diterjemahkan menjadi peringkat megapiksel 8, yang cukup tinggi untuk kamera digital bahkan kamera biasa.



Tidak hanya dapat menangkap gambar besar, boleh bahkan boleh merakam video dalam format AVI dengan resolusi 1,280 x 960. Diakui, ini bukan yang berresolusi besar . Ini sebenarnya hanya sedikit lebih baik daripada XGA. Tapi kunci di sini adalah bahawa hal itu nota itu pada 30 frame per saat, yang merupakan frame rate yang sangat bagus.

Yang benar-benar memisahkan mainan kecil daripada cam mini serupa di bumi adalah bahawa hal itu menyokong microSD dan kad SDHC sampai 32GB. Dan itu termasuk port USB untuk memindahkan gambar ke komputer anda. Ini seperti sebuah kamera Panasonic yang telah dipadatkan.

Jika anda ingin membelinya dengan harga $ 99, di kedai Thanko's.

Catat Ulasan

0 Ulasan

Close Menu